Be Well

Δύο ασκήσεις για αρθρώσεις χωρίς ευλιγισία

Το μυστικό για υγιείς αρθρώσεις είναι η διατήρηση της ελαστικότητας και της κινητικότητας τους. Η κατάλληλη άσκηση και η λήψη ορισμένων θρεπτικών στοιχείων μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ο συνεχής πόνος στα οστά και τις αρθρώσεις επηρεάζει όχι μόνο την φυσική αλλά και την συναισθηματική ευεξία, και η λήψη αναλγητικών ή παυσίπονων δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση. Θα ήταν προτιμότερη η εξάλειψη του προβλήματος στη ρίζα του καθώς και η λήψη προληπτικών μέτρων όσο είμαστε ακόμη σε καλή φυσική κατάσταση.

Υπάρχουν πολλές ασκήσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην ευλυγισία και στους πόνους των αρθρώσεων. Δύο από αυτές είναι οι πιο αποτελεσματικές.

  • Η κολύμβηση είναι μια ήπια μορφή άσκησης που υποστηρίζει όλο το σώμα στο νερό. Με την κολύμβηση οι μύες ενδυναμώνουν και οι συνδετικοί ιστοί που σταθεροποιούν και στηρίζουν τις αρθρώσεις γίνονται πιο ελαστικοί.
  • Η προπόνηση με βάρη βοηθά επίσης στην οικοδόμηση αντοχής και ανθεκτικότητας στις αρθρώσεις. Ωστόσο, δεν βοηθά η ανύψωση μεγάλων βαρών αλλά οι περισσότερες επαναλήψεις με μικρότερο βάρος.

Η διατήρηση της ελαστικότητας των αρθρώσεων μέσα από την κατάλληλη άσκηση έχει πολλά οφέλη που ενισχύουν τόσο τη φυσική, όσο και τη συναισθηματική ευεξία, με αποτέλεσμα: 

  • Βελτιωμένη στάση       
  • Καλύτερη ισορροπία        
  • Λιγότερο πόνο στα οστά και τις αρθρώσεις        
  • Πρόληψη τραυματισμών
  • Περισσότερη δύναμη και αρμονία 
  • Μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση    

Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία ορισμένα θρεπτικά στοιχεία μπορούν να δράσουν υποστηρικτικά ανακουφίζοντας σημαντικό μέρος του πόνου σε οστά και αρθρώσεις. Ορισμένα από αυτά είναι τα παρακάτω:

UC-II®

Μελέτες δείχνουν ότι το θρεπτικό συστατικό UC-II® βελτιώνει την έκταση των αρθρώσεων και αυξάνει τις περιόδους άσκησης χωρίς πόνο, ενώ βελτιώνει τον πόνο, τη δυσκαμψία και τα συναφή συμπτώματα σε περιπτώσεις οστεοαρθρίτιδας.

MSM

Το μεθυλοσουλφονυλομεθάνιο ή το MSM είναι ένα θρεπτικό στοιχείο που χρησιμοποιείται για την ανακούφιση των αρθρώσεων που έχουν φλεγμονή. Μελέτες έχουν δείξει ότι το MSM μπορεί να μειώσει σημαντικά τη φλεγμονή βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής.

Η συμπληρωματική λήψη του σύμφωνα με την έρευνα βοηθάει στην επιβράδυνση της διαδικασίας της εκφύλισης των αρθρώσεων, στα γόνατα, την πλάτη, τα χέρια και τους γοφούς.

Αποτρέπει επίσης την καταστροφή του χόνδρου που προστατεύει το τμήμα των οστών στο σημείο που συναντούν την άρθρωση. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία το MSM είναι ιδιαίτερα ευεργετικό στον έλεγχο της φλεγμονής και της ακαμψίας.

Νικοτιναμίδιο

Η ευεργετική δράση του νικοτιναμιδίου έχει μελετηθεί εκτενώς στη βιβλιογραφία. Σύμφωνα με αυτή βελτιώνει την ευκαμψία των αρθρώσεων και μειώνει τη φλεγμονή σημαντικά σε σχέση με το placebo.

Γλυκοζαμίνη

Η γλυκοζαμίνη διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην οικοδόμηση του χόνδρου και είναι ένα συμπλήρωμα που συνήθως λαμβάνεται από άτομα που πάσχουν από αρθρίτιδα και οστεοαρθρίτιδα.
Βρίσκεται επίσης στα οστά των ζώων, στο μυελό των οστών, στα οστρακοειδή και στους μύκητες. Στην πραγματικότητα, πολλά συμπληρώματα που περιέχουν γλυκοζαμίνη προέρχονται από το κέλυφος οστρακοειδών.

Το σώμα χρειάζεται γλυκοζαμίνη για την κατασκευή χόνδρου. Ο χόνδρος είναι ένας εύκαμπτος συνδετικός ιστός σε όλο το σώμα και στις αρθρώσεις που λειτουργεί ως μαξιλάρι στο τέλος μεγάλων οστών που συναντούν την άρθρωση.

Καθώς μεγαλώνουμε τα επίπεδα γλυκοζαμίνης στο σώμα μειώνονται. Έτσι ο χόνδρος γίνεται λιγότερο ευέλικτος και μπορεί να αρχίσει να διασπάται. Είναι λοιπόν σημαντική η διατήρηση σταθερών επιπέδων γλυκοζαμίνης στα φυσιολογικά επίπεδα.

Υπό κανονικές συνθήκες μια ισορροπημένη διατροφή ψαριών, λευκού και κόκκινου κρέατος μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της υγείας του χόνδρου και κατά συνέπεια των αρθρώσεων. Όμως επειδή η ποσότητα γλυκοζαμίνης βρίσκεται περισσότερο στα κελύφη των οστρακοειδών, δεν είναι πρακτικό να αυξηθεί η λήψη της με τη συνήθη διατροφή. Σύμφωνα με την Mayo Clinic αλλά και σύχρονες μελέτες έχει αποδειχθεί ωφέλιμη στην οστεοαρθρίτιδα και ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Ένας συνδυασμός θρεπτικών τροφών, συστηματική άσκηση και αναπλήρωση των διατροφικών ελλείψεων με τα παραπάνω θρεπτικά στοιχεία, όπως το συμπλήρωμα διατροφής Anoson, είναι ο καλύτερος τρόπος για την ενίσχυση της ελαστικότητας των αρθρώσεων και την αντιμετώπιση του πόνου. Είναι επίσης μια εξαιρετική στρατηγική πρόληψης για την γενικότερη προστασία των οστών και της ευλυγισίας του σώματος.