Be Well

7 οφέλη που ανακάλυψε η επιστήμη για το μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο που υποστηρίζει εκατοντάδες χημικές αντιδράσεις στο σώμα. Ωστόσο, η ανεπάρκεια μαγνησίου είναι κοινή στα περισσότερα άτομα. Η έλλειψη μαγνησίου είναι η πιο κοινή έλλειψη μετά την έλλειψη βιταμίνης D. Γι’ αυτό, ίσως να μην έχετε αποθέματα μαγνησίου, ακόμα και αν ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή.

Συμπτώματα έλλειψης μαγνησίου:
διαταραχές της διάθεσης
κόπωση 
μυϊκές κράμπες
μούδιασμα στα χέρια και τα πόδια
δυσκοιλιότητα ή διάρροια
πονοκέφαλοι
ταχυπαλμίες
αρρυθμίες
υψηλή πίεση
αϋπνία

Το μαγνήσιο συμβάλλει:
στη μείωση της κούρασης και της κόπωσης
στην ισορροπία των ηλεκτρολυτών
στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος
στη φυσιολογική λειτουργία των μυών
στη φυσιολογική ψυχολογική λειτουργία
στη διατήρηση της φυσιολογικής κατάστασης των οστών και των δοντιών
στη φυσιολογική λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών για την παραγωγή ενέργειας

Ποια είναι τα 7 οφέλη που έχει το μαγνήσιο σύμφωνα με την επιστήμη;


Ενισχύει την απόδοση κατά την άσκηση
Το μαγνήσιο ενισχύει την απόδοση της άσκησης. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, χρειάζεστε 10% εώς 20% περισσότερο μαγνήσιο απ’ ό, τι όταν ξεκουράζεστε. Το μαγνήσιο βοηθά στη μετακίνηση του σακχάρου στο αίμα στους μύες κατά την άθληση.

Σε μια μελέτη, παίκτες βόλεϊ που έπαιρναν 250 mg μαγνησίου καθημερινά είχαν καλύτερο άλμα και ευρύτερο εύρος κίνησης. Σε άλλη μελέτη, οι αθλητές που πήραν μαγνήσιο για τέσσερις εβδομάδες ήταν πιο γρήγοροι στο τρέξιμο, το ποδήλατο και το κολύμπι. Επίσης, παρουσίασαν μειωμένα επίπεδα ινσουλίνης και ορμονών του στρες
.

Το μαγνήσιο βοηθά στην κατάθλιψη
Το μαγνήσιο παίζει καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου και τη διάθεση. 
Φαίνεται ότι υπάρχει σαφής σχέση μεταξύ κατάθλιψης και ανεπάρκειας μαγνησίου.
Η συμπλήρωση με μαγνήσιο μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης.
Σε μια μελέτη με ενήλικες με κατάθλιψη, το μαγνήσιο βελτίωσε τη διάθεσή τους
όπως τα φάρμακα για την κατάθλιψη.
Έχει οφέλη στο διαβήτη τύπου 2
Το μαγνήσιο ωφελεί τα άτομα με διαβήτη τύπου 2. Το 48% των ατόμων με
διαβήτη τύπου 2 έχουν χαμηλά επίπεδα μαγνησίου στο αίμα τους. Επίσης, τα άτομα με
χαμηλή πρόσληψη μαγνησίου έχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.

Μία μελέτη με 4.000 άτομα για 20 χρόνια διαπίστωσε ότι εκείνοι με την υψηλότερη πρόσληψη
μαγνησίου είχαν 47% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη.
 
Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 που έπαιρναν υψηλές δόσεις μαγνησίου κάθε μέρα, παρουσίασαν σημαντικές βελτιώσεις στο σάκχαρο του αίματος

Το μαγνήσιο μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση
Άτομα που έλαβαν 450 mg μαγνησίου την ημέρα είχαν σημαντική μείωση της αρτηριακής πίεσης.
Σε άλλη μελέτη, το μαγνήσιο μείωσε την αρτηριακή πίεση σε άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση.

Το μαγνήσιο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των ημικρανιών
Οι πονοκέφαλοι που προέρχονται από την ημικρανία είναι επώδυνοι και εξουθενωτικοί. Συχνά εμφανίζονται ναυτία, έμετος και ευαισθησία στο φως και στο θόρυβο. 
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα άτομα με ημικρανίες έχουν έλλειψη μαγνησίου. Το μαγνήσιο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων της ημικρανίας.

Μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη
Η αντίσταση στην ινσουλίνη είναι μία από τις αιτίες του μεταβολικού συνδρόμου και του
διαβήτη τύπου 2. Χαρακτηρίζεται από την αδυναμία των κυττάρων των μυών και του ήπατος
να απορροφήσουν σάκχαρο από την κυκλοφορία του αίματος. 

Πολλά άτομα με μεταβολικό σύνδρομο έχουν ανεπάρκεια μαγνησίου.
Επιπλέον, τα υψηλα επίπεδα ινσουλίνης οδηγούν στην απώλεια μαγνησίου μέσω των ούρων, μειώνοντας
περαιτέρω τα επίπεδα του μαγνησίου που βρίσκεται στο σώμα.

Η αύξηση της πρόσληψης μαγνησίου μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μείωση της αντίστασης
στην ινσουλίνη. Σε μελέτη διαπιστώθηκε ότι το μαγνήσιο μείωσε την αντίσταση στην ινσουλίνη και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ακόμη και σε άτομα με φυσιολογικά επίπεδα στο αίμα.


Το μαγνήσιο βελτιώνει τα συμπτώματα δυσμηνόρροιας
Η δυσμηνόρροια είναι μία από τις πιο συχνές διαταραχές στις γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν κατακράτηση νερού, πόνο και κράμπες στην κοιλιά, κόπωση
και ευερεθιστότητα. Σε γυναίκες με δυσμηνόρροια, η πρόσληψη μαγνησίου βελτίωσε τη διάθεση,  τα συμπτώματα
κατα κράτησης νερού και άλλα συμπτώματα.

Είδη μαγνησίου και απορρόφηση

Μαλικό μαγνήσιο 
Είναι το μαγνήσιο με την μεγαλύτερη βιοδιαθεσιμότητα.

  • Το μαλικό μαγνήσιο έχει τη δυνατότητα να δεσμεύει τοξικά μέταλλα, όπως το αλουμίνιο και να τα αποβάλλει από το σώμα.
  • Προάγει την παραγωγή σάλιου, το οποίο βοηθά στον έλεγχο των βακτηρίων του στόματος.
  • Βοηθά την χαλάρωση των μυών και τη συνολική μυϊκή απόδοση.
  • Μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια.
  • Λειτουργεί και ως φυσικό αντιόξινο για την ανακούφιση της καούρας.


Κιτρικό μαγνήσιο
Το κιτρικό μαγνήσιο είναι μια από τις καλύτερες επιλογές και επίσης έχει πολύ καλό ποσοστό απορρόφησης, συγκριτικά με το μαγνήσιο του οξειδίου.
-Είναι μια καλή επιλογή για άτομα με δυσκοιλιότητα, καθώς έχει μια ελαφρά καθαρτική δράση αφού τραβά νερό μέσα στο έντερο.
- Βοηθά στην πρόληψη των ημικρανιών


Διγλυκινικό μαγνήσιο
Το διγλυκινικό μαγνήσιο είναι μια επίσης απορροφήσιμη μορφή μαγνησίου.
- Είναι συνδυσμένο με το αμινοξύ γλυκίνη.
- Η γλυκίνη λειτουργεί με πολλούς νευροδιαβιβαστές και προάγει την αίσθηση χαλάρωσης, ενώ μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου.
- Έχει αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθά να βελτιώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Αυτό που χρειάζεται να κάνετε εάν η διατροφή σας δεν παρέχει το 100% των αναγκών του μαγνησίου είναι να συμπληρώσετε με 1 ή 3 κάψουλες 3plus Magnesium. Περιέχει τρεις εξαιρετικά απορροφήσιμες μορφές μαγνησίου και είναι σχεδιασμένο από κλινικούς επιστήμονες ώστε να προάγει τη βέλτιστη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού. Είναι ελεύθερο από χημικά πρόσθετα όπως, τεχνητές χρωστικές, τεχνητά αρώματα, διοξείδιο του τιτανίου, γάλα, σιτάρι, μαγιά, σόγια, καλαμπόκι ή γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς